13.02.2019

Tworzenie sklepów internetowych – jak to się robi?

Zakupy internetowe to wygodna, nowoczesna i często znacznie tańsza alternatywa dla tradycyjnej wizyty w sklepie stacjonarnym. Coraz więcej osób decyduje się więc przenieść swój biznes do tzw. sieci. Jak powinna wyglądać dobra strona sklepu internetowego, by przyciągać uwagę klientów?

Dokładna analiza konkurencji

Zanim stworzymy własny e-sklep, warto rozejrzeć się w branży – jak wyglądają strony internetowe konkurencji? Jak wysokie są wyceny wystawionych produktów? Jakie promocje i formy komunikacji z Klientem są stosowane? Tego typu research może stanowić dobre źródło inspiracji i być pomocny w późniejszym etapie.

Odpowiednia szata graficzna

Pierwsze wrażenie robi się tylko raz – zasada ta działa nie tylko w realnym życiu, ale i e-handlu. Zaledwie kilka sekund decyduje o tym, czy konsument zrobi zakupy w naszym sklepie, czy szybko opuści stronę. Z tego względu tak istotna jest atrakcyjna szata graficzna sklepu internetowego. Warto zwrócić uwagę na odpowiedni dobór kolorystyczny, dobrze, żeby nawiązywał do charakteru prowadzonego przez nas biznesu. Przykładowo sklep ze zdrową żywnością powinien mieć zielone akcenty. Natomiast dla sklepu z ekspresami do kawy kolorem wiodącym będą różne odcienie brązu.

Wiele firm oferuje bogaty wybór gotowych szablonów graficznych – od podstawowych (najtańszych) wersji po te bardzo rozbudowane. Plusem takiego rozwiązania jest z pewnością szybkie wykonanie strony i mniejsze koszty niż w przypadku budowy witryny od zera. Z drugiej zaś strony - sklep na gotowym szablonie, bez indywidualnej szaty graficznej, będzie pozbawiony charakteru.

Dobrze opisana oferta produktowa

Każdy produkt dostępny w naszym e-sklepie powinien być rzetelnie i ciekawie opisany (warto stosować język korzyści i przestrzegać zasad SEO, umiejętnie wplatając w treść słowa kluczowe). Jednak dobry content to tylko połowa sukcesu, znaczenie mają również atrakcyjne, zachęcające klienta do kupna zdjęcia. Warto rozważyć również wprowadzenie zdjęć obrotowych 360 stopni lub video z prezentacją produktu (zwłaszcza w przypadku odzieży i obuwia).

Łatwy proces składania zamówień

Niemal każda osoba, która ma smartfon, posiada również stały dostęp do internetu i wielu zakupów dokonuje właśnie w ten sposób, za pośrednictwem telefonu. Warto więc zadbać też o responsywną stronę naszego sklepu – w technologii RWD, aby wyświetlała się dobrze (w odpowiedniej rozdzielczości) również na urządzeniach mobilnych, a nie tylko ekranie komputera.

Intuicyjna nawigacja

Poruszanie się po kolejnych kartach produktowych oraz sam proces zakupowy powinny być proste i bardzo intuicyjne – elementy te w dużym stopniu decydują o sukcesie sprzedażowym e-sklepu. Zbyt skomplikowana procedura zakupów lub problemy z szybkim powrotem na stronę główną mogą skutecznie zniechęcić klienta.

Szybki dostęp do cennika i kosztów dostawy

Jasne informacje o kosztach wysyłki, przewidywanym czasie dostawy i ceny widoczne przy każdym produkcie to punkty, które zachęcą konsumenta do przejścia przez cały proces zakupowy. Warto również umożliwić klientom opcję powrotu do koszyka na przykład w ciągu 24-48 godzin.

Mamy nadzieję, że nasze wskazówki dotyczące tego, jak powinien wyglądać nowoczesny sklep internetowy, okażą się dla wielu z was naprawdę przydatne.

Zapraszamy do skorzystania z naszych usług klientów z branży e-commerce, którzy chcą stworzyć funkcjonalną, estetyczną, ciekawą i prostą w obsłudze stronę www dla swojego sklepu. Gwarantujemy indywidualne podejście do każdego zadania, konkurencyjne ceny, terminową realizację zlecenia i kreatywne pomysły zgodne z aktualnymi trendami. Sprawdź nasze portfolio.

public.show-all